Logo
My Journal
Blog

Timeline

Blog

Gândeşte totul din perspectiva clientului, nu a ta.

Gândeşte totul din perspectiva clientului, nu a ta

Timp de 20 de ani, mai toate site-urile de pe planetǎ includeau o secţiune intitulatǎ sugestiv “Despre noi”. Le era atât de dragǎ clienţilor mei, încât nici nu îndrǎzneam sǎ le zic s-o eliminǎm. De fapt, ei ar fi vrut ca tot site-ul sǎ se învârtǎ în jurul ideilor de prezentare a companiei lor, a tradiţiei, calitǎţi sau experienţei în domeniu.
Revenind, cu excepţia concurenţei şi a mamei tale, azi nu mai citeşte nimeni secţiunea asta. De ce? Simplu. Clienţilor tǎi nu le pasǎ de tine, ci de ei, de viaţa lor, de nevoile lor.
Acum concurenţa e aprigǎ în toate domeniile, iar tu nu vrei sǎ-i pierzi timp clientului tǎu cu anul înfiinţǎrii şi cǎ ai calitate mai multǎ decât oriunde în altǎ parte.
Secţiunea poate exista, dar nu insista asupra ei. O sǎ-ţi arǎt mai târziu cum poate fi fructificatǎ informaţia asta şi prezentatǎ sub denumirea de “Povestea noastrǎ”. Am început cu secţiunea asta ca sǎ înţelegi cǎ nu vrei sǎ-i pierzi timp clientului cu treburi despre tine.
Mai lǎmurim un singur aspect şi apoi trecem mai departe: design-ul. E important, dar nu vital.
Uitǎ-te la amazon.com sau emag.ro, par chiar kitsch-uri în materie de design, dar uitǎ-te mai apoi la cifrele lor de afaceri. Boom! Dacǎ eşti un magazine on-line cu sute de produse, n-ai nevoie de design extraordinar, ci de funcţionalitate. Mai pe româneşte, clientul trebuie sǎ ajungǎ la informaţia de care are nevoie din maxim 3 click-uri în maxim 10 secunde. Nu faci asta, l-ai pierdut.
De ce? Dacǎ îi distragi atenţia cu elemente de design frumoase nu mai ajunge la ce-l intereseazǎ pe el şi pleacǎ pentru cǎ i-ai creat confuzie.
Pǎstreazǎ totul simplu, clar şi precis! Uitǎ-te la tine! Analizeazǎ-ţi propriu comportament atunci când navighezi pe magazinele online. Acum sper cǎ ai înţeles cǎ “Simple is better”.
Dacǎ însǎ vrei un site de prezentare al produselor sau a serviciilor uitǎ-te la apple.com. E o lecţie de design ultramodern şi care se vede trǎsnet pe mobil.
Dacǎ ai un restaurant sau magazine de haine, accentul va fi pe fotografiile cu mâncare, respective haine. Aici calitatea fotografiilor e totul.
Din start observi cǎ avem douǎ categorii: magazine online sau site-uri de prezentare. Amândouǎ vând foarte bine, dar în mod diferit. Îţi voi arǎta cum imediat.
Hai sǎ-i livrǎm rapid şi cu entuziasm informaţia care-l determinǎ sǎ cumpere de la tine!

O structurǎ bunǎ a site-ului înseamnǎ o experienţǎ plǎcutǎ pentru utilizator.
Reguli:
Regula nr.1: Tot ce e important pentru client (NU pentru tine) este în partea de sus, adicǎ în header. În mod evident, tot ce nu este de-o importanţa majorǎ va fi în partea de jos, în footer. Ex: Paginile Despre Noi, Termeni şi condiţii, Cariere vor fi obligatoriu în partea de jos.
Regula nr.2: Tot în header vei avea un singur numǎr de telefon. Ştiu, ai patru, dar dacǎ le vei scrie pe toate, nu reuşeşti decât sǎ creezi confuzie. Deci, un singur numǎr de telefon, vizibil şi care poate fi apelat de pe mobil cu un singur click.
Regula nr. 3: în partea de sus, vei avea secţiunile care-l intereseazǎ pe clientul tǎu, pagina de contact şi blog. Obligatoriu link-uri cǎtre reţelele sociale, cel puţin Facebook şi Instagram. Asta e tot.
Regula nr. 4: Denumirile secţiunilor trebuie sǎ fie cuvintele/expresiile cheie pe care clientul tǎu le cautǎ.
Ex: dacǎ eşti o cofetǎrie şi vrei sǎ promovezi torturile, în special “torturi botez” şi “torturi nuntǎ”, automat aceastea vor fi denumirile pentru secţiune. Structura ta în partea de sus poate fi urmǎtoarea:
Acasǎ I Torturi botez I Torturi nuntǎ I Candy Bar I Prǎjituri I Blog I Contact

Dacǎ eşti un dentist şi vrei sǎ promovezi implanturile ieftine, atunci structura ta în partea de sus poate fi urmǎtoarea:
Acasǎ I Implanturi ieftine I Servicii I Tarife I Blog I Contact

Dacǎ eşti un restaurant şi vrei sǎ promovezi “meniul zilei” şi nunţile din weekend, atunci structura ta în partea de sus poate fi urmǎtoarea:
Acasǎ I Meniul Zilei I Nunţi I Blog I Contact

Regula nr.5: Blog-ul este obligatoriu. De ce? Pentru cǎ vrei sǎ-i oferi o experienţǎ completǎ clientului tǎu. Îi poţi povesti despre cea mai recentǎ comandǎ, despre experienţe de peste graniţe, despre tendinţe, despre tine, despre orice are legǎturǎ cu ceea ce vinzi tu. Minim 1 postare sǎptǎmânalǎ de minim 400 de caractere, iar lunar, una de minim 1000 te duce direct în prima pagina în Google. Dacǎ respecţi tot ce-ţi scriu aici. Garantat!

Regula nr.6: Optimizeazǎ conţinutul pentru 5 cuvinte/expresii cheie. Se numeşte SEO (Search Engine Opimization) iar firmele mari plǎtesc bani grei pentru asta. De ce? Pentru cǎ vrei ca site-ul tǎu sǎ aparǎ pe prima paginǎ în rezultate atunci când cautǎ cuvinte sau expresii cheie specifice. Ex: dacǎ eşti un restaurant care organizeazǎ nunţi în Craiova, e musai sǎ fii în primele rezultate pentru: “nuntǎ Craiova”, “restaurant nuntǎ Craiova”. Identificǎ mai întâi ce cautǎ clienţii tǎi şi nu ceea ce oferi tu.
Dacǎ clienţii dau de tine în rezultatele de pe prima paginǎ în Google şi le oferi ceea ce vor, îţi dublezi vânzarile.

Iatǎ câteva exemple de magazine online, site-uri excepţional de bine fǎcute, impecabile ca structurǎ:
– Fashiondays.ro
– Emag.ro

Exerciţiu: ia un pix şi-o foaie şi cautǎ toate cuvintele cheie care îţi reprezintǎ afacerea.
Pont: pe google.ro, scrie un cuvânt cheie şi vei vedea sugestiile pe care ţi le dǎ chiar Google. Ţine cont de acestea.

Dacǎ nu ştii de unde sǎ începi, scrie-mi la salut@cipriandiaconu.ro şi te ajut cu cea mai mare plǎcere.
Dacǎ ai cuvintele sau expresiile cheie, ai structura site-ului pe modelul de mai sus. E timpul sǎ trecem mai departe.

Extras din cartea: „BIG LIKE. Comunicǎ deştept şi dubleazǎ-ţi vânzǎrile!”. Toate drepturile rezervate.

Leave A Comment