Logo
My Journal
Blog

Timeline

Blog

Ce zici de 2000 de pliante cu numai 70 lei?

Ce zici de 2000 de pliante cu numai 70 lei?

Te-ai preocupat de afacerea ta, mai pe româneşte spus de implementare, de la producţie sau import pânǎ la vânzare şi relaţiile cu clienţii. Dacǎ ai avut nevoie vreodatǎ sǎ-ţi faci publicitate ai apelat la tipografia care anunţa cǎ 2000 de pliante costǎ 70 lei. Design-ul şi textul erau incluse în preţ, tu doar le-ai dat numǎrul de telefon şi câteva poze de acum 7 ani. Ce ţi-ai zis: se descurcǎ ei, cǎ-s profesionişti. Important e sǎ ţi le dea pânǎ la târg.

Hai sǎ dezbatem mitul ǎsta pentru cǎ de-aici pleacǎ multǎ confuzie în rândul antreprenorilor români.

  1. Design-ul/pregǎtirea pentru tipar e una, mesajul/conţinutul e altceva, iar tipǎrirea propriu-zisǎ e cu totul şi cu totul altǎ poveste. Te rog, fǎ-ţi un bine şi nu mai comanda pliante, flyere sau oricare alte materiale promoţionale fǎrǎ sǎ gândeşti atent conţinutul şi design-ul. Fii foarte atent la mesajele pe care vrei sǎ le distribui oamenilor.
  2. Pont: chiar dacǎ ai cel mai interesant şi bine construit pliant din lume, la un târg sau la oricare eveniment public, ceea ce spui înainte sǎ oferi pliantele e cu mult mai important decât pliantul în sine. Sǎ dai pliante pe bandǎ rulantǎ fǎrǎ sǎ le vorbeşti mai întâi oamenilor, e o mare pierdere de timp şi de bani. Vara, vezi zilnic sute de tineri promoteri cu tricouri personalizate care împarte pliante. Mai toatǎ lumea le aruncǎ. Efect egal cu zero sau pe-aproape. Oricum, nu cel scontat.

 

Ceea ce poţi sǎ faci în schimb este sǎ înţelegi mai întâi cum funcţioneazǎ mintea clienţilor tǎi şi care sunt paşii cǎtre o comunicare deşteaptǎ care-ti va dubla impactul publicitǎţii.

  1. Ai nevoie de o identitate care sǎ te diferenţieze de concurenţǎ: logo (sau siglǎ e acelaşi lucru), de un slogan şi de-o culoare sau combinaţie de culori care te reprezintǎ.

Nu eşti singur în branşa ta, prin urmare poţi vedea exact ceea ce fac leaderii de piaţǎ. Nu trebuie decât sǎ le urmezi exemplul, personalizat bineînţeles pe firma ta.

  1. Ai nevoie de mesaje clare cu îndemnuri cǎtre acţiune imediatǎ, altfel pliantele devin maculaturǎ, iar site-ul tǎu un motiv de enervare pentru vizitatori.

 

` Ţi le poţi face chiar tu dacǎ te pricepi la graficǎ, respectiv copywriting. În mod evident, aratǎ mult mai bine şi conving mai repede dacǎ sunt executate de profesionişti, dar e mai bine decât deloc.

Iatǎ mai jos câteva exemple de sloganuri fǎcute de mine:

“Totul începe de-aici” – slogan pentru Grǎdiniţǎ Pinochio din Bacǎu

“Celebrǎm viaţa. În fiecare zi” – slogan pentru Asociaţia “Totul pentru un surâs”

“Exact ce trebuie” – slogan pentru firma de publicitate Top Media Print

“Baloane cu imaginaţie” “Celebreazǎ bucuria de-a trǎi. In fiecare zi.” – Superbaloane.ro

Poţi încerca şi tu, dar te rog eliminǎ cuvântul “calitate” pentru cǎ e de-a dreptul. Sloganul la care mǎ bufneşte râsul de fiecare datǎ “Calitatea face diferenţa”. Înlocuieşte “calitatea” cu “gustul” şi sǎ vezi ce transformare uriaşǎ produce în mintea oamenilor. Deja i-ai fǎcut curioşi, îşi doresc sǎ guste din produsul tǎu.

Extras din cartea: „BIG LIKE. Comunicǎ deştept şi dubleazǎ-ţi vânzǎrile!”. Toate drepturile rezervate.

Leave A Comment