Logo
My Journal
Blog

Timeline

Blog

Calitatea produselor/serviciilor tale e o condiţie obligatorie, dar nu şi suficientǎ.

Calitatea produselor/serviciilor tale e o condiţie obligatorie, dar nu şi suficientǎ.

Ştiu, eşti nerǎbdǎtor sǎ-ţi expui produsele/serviciile lumii întregi. De la coana Mǎriuca de la colţ şi pânǎ la preşedinte, toatǎ lumea trebuie sǎ afle ce produse de calitate ai tu. Sunt convins cǎ te-ai gândit la o listǎ mare de avantaje şi beneficii.
Te informez respectuos cǎ treaba asta funcţiona acum vreo 20 de ani când nu era prea multǎ concurenţǎ pe piaţǎ şi când internetul era la început.
Unul la mânǎ, dacǎ în ziua de azi nu ai calitate, lasǎ-te de meserie. Apucǎ-te de altceva în care chiar poţi performa. Calitatea e o condiţie obligatorie, dar mare atenţie: nu şi suficientǎ.
Doi la mânǎ: oamenii nu cumpǎrǎ pentru cǎ ai produse de calitate, ci pentru cǎ le rezolvi o problemǎ. O problemǎ pe care o au sau una inventatǎ de tine (pe care nu ştiu încǎ c-o au), nu conteazǎ. Ceea ce conteazǎ aici e percepţia clientului, cum anume te priveşte el pe tine.
Atunci când intrǎ pe site-ul tǎu, clientul îşi pune douǎ întrebǎri fundamentale:
Ceea ce vinzi este pentru mine? Mi se potriveşte?
De ce aş cumpǎra de la tine şi nu de la concurenţǎ?
Dacǎ nu-i rǎspunzi la întrebǎrile de mai sus în 3-10 secunde, a plecat. Punct. L-ai pierdut. Cam pentru totdeauna. Nu-i nimic, zici tu. Vine altul. Zici?! Sǎ presupunem cǎ eşti un dentist. Ce şanse ai sǎ revinǎ un om pe care îl doare mǎseaua şi pe care nu-l convingi în primele secunde? Ţi-e limpede cǎ a plecat la concurenţǎ ca sǎ-şi rezolve problema. De ce? Pentru cǎ durerea de mǎsea era problema lui pe care tu trebuia s-o rezolvi… urgent.
Notǎ: chiar dacǎ nu eşti un dentist, e bine sǎ reţii exemplul de mai sus. Gândeşte mereu ca şi cum pe toţi clienţii tǎi îi doare mǎseaua.
Unii vor sǎ comande imediat şi sunt dispuşi sǎ plǎteascǎ oricât numai sǎ nu-i mai doarǎ, alţii vor doar un detartraj, alţii doar un simplu control de rutinǎ. Toţi sunt clienţi şi bine aleşi. De ce? Nu intri pe un site-ul unui dentist dacǎ n-ai o problemǎ pe care o poate rezolva doar un dentist. Logic aici. Te mai viziteazǎ câţiva întâmplǎtor (vreun vânzǎtor de aparate pentru dentişti) sau concurenţa pentru cǎ le dai coşmaruri cu un site deştept, dar în rest, sunt oameni targetaţi care au o problemǎ specificǎ.
În termenii de specialitate, treaba asta se numeşte Bouncing Rate, adicǎ rata de respingere. Se mǎsoarǎ în procente, iar Google îţi aratǎ cât la sutǎ din vizitatorii care-ţi acceseazǎ site-ul, îl pǎrǎsesc dupǎ primele secunde. De ce-ţi oferǎ Google informaţia asta şi mai ales gratuit? Pentru ca tu sǎ îmbunǎtaţeşti mereu site-ul, iar Google sǎ ofere o experienţǎ plǎcuta utilizatorului. Adicǎ, rezultate relevante care rezolvǎ problemele oamenilor şi nu o prezentare seacǎ a produselor/serviciilor “de calitate”. Limpede?

Extras din cartea: „BIG LIKE. Comunicǎ deştept şi dubleazǎ-ţi vânzǎrile!”. Toate drepturile rezervate.

Leave A Comment